nennlill

Alla inlägg under maj 2012

Av nennlill - 10 maj 2012 18:45

Tjenare! Har inte kunnat skriva på en stund för valter och hans kompis har varit på datorn och spelat nåt bilspel...

Kul altså! Men nu kan jag skriva lite! Har just tittat på Williams spetz! Han e för kul!

Nåja.. Har börjat packa till lägret men det kan ta ett tag ännu... Har också börjat att fixa mina örhängen som jag ska ha på skolavslutningen. De är lite tråkiga men nu börjar de se hyfsade ut! :)

I morgon efter skolan har vårt stafettlag träningar Och efter maten ska jag ju bort, får se om det blir nåt inlägg.

Men på lördag kommer det inte nåt, men på söndag kommer vi hem så då kommer det om lägret!


Fåågel!


// Linnea 

Av nennlill - 10 maj 2012 15:13

Hej!

Har första timmen haft modde, men monica lät oss fara o se på när ox spelade fotboll. Men sen hade vi finska och då fick vi inte fara o se på! Nåjja När vi slutade for jag och repe till matssons för att hämta en college dräkt ( stavningen )

Sen for vi tillbaka för att titta på. Jag skulle vara med Karin o repe men repe måsta fa så det blev bara jag och Karin.

Så nu sitter vi  här och snart ska jag fara, för fammo har rignt 2 ggr o sakt att jag ska komma dit och sy färdigt en sak till mamma som e till morsdan. Skriver mer i kväll!

Pusss

// Linnea 

Av nennlill - 9 maj 2012 20:45

Hejjsan hejjsan! förlåt för det förra inlägget... Det blev GANSKA kort...

Fick lite pank, mamma,min lille bror OCH hans kompis var här och störde!

Sen hade jag ganska brottom också! Ja men på träningarna regnade det, inte så kul men.

Karin var där och fotade lite! Har annars inte gjort så mycket! Mommo och moffa har varit här och skött Valter.

En sak som jag nästan glömde bort att berätta: när vi skulle på träningarna så började vi 6 i stället för halv 7 ,

så jag kom lite för sent! Piinsamt! I morgon ska jag vara med Fanny och repe! 

//Linnea

Av nennlill - 9 maj 2012 16:35

Hej, konstig rubrik hittade bara på något!

i dag i skolan hade vi gumpa och lite annat. Vi hade fotboll.

När vi böt om så var det några fotbtbolls pojkar där ska på träningar nu..

//linnea

Av nennlill - 8 maj 2012 20:01

Hejsan hejsan! 

Sitter o ser på Finland Shweich matchen på tv ( stavningen )

Jag o pappa har varit o köpt lite godis o så har vi kopierat mitt "projekt" om sydkore! Yess äntligen är det färdigt!

Har vari o spring! Höll på att tappa skon hela tiden men annars bra!fick en hyfsad tid. ;)

Dushade snabt o så for vi o kopier de där grejerna! Jag mötte karin o alva! Skulle också ha godis...

I dag i skolan skulle vi presentera en bok och på religion skulle vi också presentera nån kyrka! 

Det där jag skrev om att vi var till siam park, de där bilderna var inte därifrån, de var ifrån när vi var till åbo

för 2 år sen. De hade just öppnat en simmpark där!


// Nenne <3

Av nennlill - 8 maj 2012 08:10

Nej men hej!!

Som sagt börjar 10 i dag! Så det blir ett morgon inlägg! 

Eller morgon o morgon...

Vaknade för en 20 minuter sen så jag har hunni laga bigen. Den e nästan klar! Men den ska klar i moron!

ojoj! Nåjaa. Jag längter till sommaren! Ska bli så kuul!

Vad ska ni göra på sommaren? Jag ska simma, sola, äta glass och vara med kompisar!!!

Förr förra sommaren! Det är jag och några kompisar som e o simma!


// Nenne<3 

Av nennlill - 7 maj 2012 15:36

jaha nu skriver jag i gen! Nu kl 5 ska jag med Fanny, Alva o Karin till koti pizza ja o ni vet kanske vad jag ska göra där!

Sen ska vi till någons och kanske se på film eller nåt!?

Skulle bara skriva det för jag skriver kanske inte mer i dag... :( Men kanske om jag hinner!

Fotade just en fin fågel! Jag har oxå fotat en jätte fin fjäril!


vacker blomma!!!


//linnea 

Av nennlill - 7 maj 2012 14:31

Nu ska jag ladda upp lite bilder ... Så ja nu var det klart! 

Jaa i dag har jag lagat lite ( lite o lite, 3 sidor ) på bigen efter att jag kommit hem!

Men 2 sidor ungefär kvar! huhu!

På gumpan hade vi fotboll och tror ni att jag kom i håg kläderna? Nää! Altså jag e så knäpp!

På finskan hade vi lite svårt i gen!...

Men annars bra 

Ja nu får ni se bilderna!

ja måsta ba sej de att sory ska ladd upp bilderna på de där hindren jag pratade om!

När vi va till Teneriffa på sport lovet var vi oxå till siam park!

Jag skulle upp ända dit! Gissa om det tog ett tag!

Jaa på tal om skolavslutningen vem åt upp min glass?? (;

Mamma hade klippt mitt hår skiit kort!


//Linnea   <3

Presentation


Hej jag är en tjej på 13 år som bloggar om vardagen & kompisar.Jag kommer från Finland men pratar svenska :)
följ gärna bloggen♥

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

ska jag laga en ny blogg eller stanna här?
 Stannaa!
 Byt den här sidan suger!
 Byt det skulle vara kul att läsa på en annan sida
 sluta att blogga
 annat

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

översätt bloggen

Gästbok! Skriv här!


Ovido - Quiz & Flashcards