nennlill

Alla inlägg under januari 2013

Av nennlill - 31 januari 2013 14:08

Kör med lite engelska här!

Har haft engelska prov i dag,

Hade inte övat men gick rikigt bra! 

I kväll så har jag träningar och annars så ska 

jag bara ta det lungt och äta muffins... :)

men skriver sen när jag har tid...

Fullt upp ibland!

 

//JAG!

Av nennlill - 26 januari 2013 16:46

Tjenaa!

Sitter här och skriver vid fammos och faffas i dag!

Mamma och pappa är i stockholm och har varit på magnus uggla.

Mamma fyllde 40 i går så det var typ pappas present :)

Har i dag varit på "tävlingar". Sen var jag och fammo till loppis.

Hittade 2 skjortor för 2 € och 80 cent!

Sen hittade jag 1 kokbok som skulle ha kostat ca 30 € som ny,

den här kostade 8.50€ och var nästan oanvänd :) Sen köpte jag också 

OANVÄNDA muffinsformar! ;)

Efter det har jag gått runt här och ätit på maränger som fammo lagat.

Har också lagat en skjorta utan ärmar, snart klar! :) 

Fammo = ♥♥♥

 

//Linnéa

Av nennlill - 23 januari 2013 14:02

Hahahaha! Jepp!

det gick åt skogen!

:) Jag svarade i alla fall på frågorna!

:D HAhaha, alla tyckte det var svårt,

till och med "nördarna" i klassen!

Nåmen, vi får se hur det går....

Annars så har de vari en helt vanli dag!

annars så sitter jag här och äter mockarutor ^^

Tänkte att jag skulle börja sätta recept och mina designade saker!

Men här kommer receptet!

150 g smör/margarin

2 st ägg

3dl socker

2 tsk vaniljsocker

3 msk kakao

3 tsk bakpulver

4,5 dl vetemjöl

1,5 dl mjölk

 

Glasyr:

50g smör/margarin

3 msk kaffe/ 3dl vatten+1 tsk kaffepulver

1 msk kakao

2tsk vaniljsocker

3 dl florsocker

 

Gör så här: 

Sätt ugnen på 225 grader!

1 smält smöret och låt det svalna

2 blanda ägget och sockret vitt och pösit

3 blanda bakpulvret och vetemjölet och vispa sakta ihop 

mjölblandningen i sockret och ägget.

4 tillsätt vaniljsockret och kakaon och fortsätt att vispa sakta

5 tillsätt mjölk och smöret

6 Grädda i nedre delen av ugnen i 12 min! under tiden laga glsyren.

 

Glasyren:

1 smält smöret

2 tillsätt kaffe, kakao, vaniljsockret och florsockret i det smälta smöret

3 Bred ut glasyren på den AVSVALNADE KAKAN, glasyren kan vara varm

4 när glasyren stelnat på kakan skär upp i bitar :)

Det här inlägget tog länge! :)

Det är gott! Men i kväll ska jag på tillvals mässa i skolan.

måste bestämma mig vad jag ska ta!

 

//Linnéa♥♥♥

Av nennlill - 22 januari 2013 18:35

Hejsan!

Ser just nu på 112 på liv och död. 

Har i dag varit i skolan och sen har jag bakat 

mockarutor. Efter maten så lagade jag 

en dikt till en poesi tävling i skolan...

Lite att göra!? nåjjaa! 

Har ju matte prov i mrn! Kommer no

att gå helt bra! Men Karin lagat en ny blogg.

lightpinkelephant.blogspot.com

Besök! :) 

Men i mrn så ska jag på en tillvals mässa i skolan

på kvällen. ska ju välja tillvalsämnena snart! :)

 

//Linnéa♥♥

Av nennlill - 19 januari 2013 19:52

Hejsan allaa!

Sorry för att jag inte uppdaterat nu igen på länge...

Men idag så har jag varit med min friidrotts förening till

vasa och tränat och shoppat! Köpte 2 par skor, en pajta

med en jätte fin örn och nå på, en tubhalsduk och 

2 par bälten. Här kommer jätte fina och bra minnen från 

2012 , har inte hunnit lägga det men det blir nu då!

                        

       

                           

..... 

finns så många fler men det får bli en annan gång!


//Linnéa 


Av nennlill - 1 januari 2013 16:20

Japp då va de 2013! Kan inte förstå det! 

Kom hem ca. 3 tiden. Vaknade kl. halv 12!

vi såg på film till 3... Men annars så är det ganska bra!

i mrn börjar skolan ska bli kul men tröttsamt!

Fick inga bilder på raketer... Fannys sköt inga och det 

var inte så många som gjorde det!!! Men så fick det bli

det förra året! Nytt år: KÖR!


//Linnéa

Presentation


Hej jag är en tjej på 13 år som bloggar om vardagen & kompisar.Jag kommer från Finland men pratar svenska :)
följ gärna bloggen♥

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

ska jag laga en ny blogg eller stanna här?
 Stannaa!
 Byt den här sidan suger!
 Byt det skulle vara kul att läsa på en annan sida
 sluta att blogga
 annat

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

översätt bloggen

Gästbok! Skriv här!


Ovido - Quiz & Flashcards