nennlill

Alla inlägg under april 2012

Av nennlill - 23 april 2012 20:07

Håhå jaja!


När jag skulle gå förra gången var det för att jag skulle städa kaninbuten... Ushh! Men är det skinande rent!

När jag blev klar började min lille bror o hans kompis spruta vatten på mig så jag tog ett paraply o sprang runt, runt!

sen tog jag min vattenpistol o började spruta jag också!!  Mamma o pappa var vid posten för att hämta kläder som vi beställt från HM. Under tiden hade en från vår gata kommit o undrat om vi ville köpa chokladbollar för att stöda deras läger skola, jag sa att han kunde komma tillbaka sen när mamma o pappa var hemma. sen kom han ju då på nytt  o på samma stund kom mamma o pappa hem, men jag köpt före di steg ur bilen så di int kuna sej i mot!...

När di kom in så prova jag mina nya skor, di passa jätte bra! De e jätte fina! Sen hade vi kaffe paus. Så har vi ju modde prov i moron så jag måsta öv nålite! Men jo mest nå annat! Så kom pappa på att vi sku på lenkki! Så for vi men ren efter en liten stund börja jag må dåligt! Vet int va de va men de känsta som om jag måsta spy... Frächt!

Men när vi ungefär fori 3 km mötte vi fannys mamma som va ut å gå me en kompis typ?! När vi kom hem fo jag å dush. I moron börjar jag 10 så då kommer det ett inlägg på mornen!

// LInnea♥ 

Av nennlill - 23 april 2012 15:42

Hej!!


Fattar inte hur Alva o Fanny orkar prata om Anden i glaset!?? Stör en del!!! Men på gympa hade vi cirkel träning, inte så tungt!...Men före vi skulle byta om måsta jag gå därifrån för jag blev så sur, fattar inte varför? Men det är ganska störande!

Men vi hade rella så då blev jag o Fanny klara med vårt grupp arbete! Ganska trögt! På finsaka hade vi förhör, som vanligt, hade inte övat, som vanligt! Men det gick bra! Efter skolan var jag med Lovisa. Vi var på datorn men hon for hem ganska tidigt för hon skulle o träna några små barn.så nu har jag bara skrivit några tids instälda inlägg!

Nu måste jag fara ner // Linnea

ps. det blev bara ett kort inlägg! sory!

Av nennlill - 22 april 2012 17:02

Hej, jag e ensam hemma men jag vet inte var någon är alla har typ försvunnit eller nåt...

Har just varit och simmat med Fanny & Alva.

På morgonen hade vi träningar, jag fick använda mina nya spikskor, de är bra!

Sen cyklade jag hem för att eta, byta om och packa. Efter en stund var jag klar och kunde fara till Fannys. Hon hade just eti så hon sku bara packa. När vi höll på att ta på oss yttre kläderna kom Alva. Så då var det bara att köra... Men så kom Fanny på att hon hade glömt pengarna o Alva hade bara 1,30 extra så det rekte inte o hon hade inte med sig hemmnyckeln så jag RÅÅKADE ge henne gratis sjuts inn... Hade på mig min nya bikini, den passar jätte bra!!! Vi var tyyp där i 3h!! Ni skulle bara veta hur mina fingrar såg ut efter det! Sen blev det en ganska lång dushning. Efter att vi klätt på oss lekte vi simmhalls kuragömma, den går ut på att gömma sig i de där skåpen som finns. Men snart börjar vi inte rymmas mera...  Men i går när jag var med Karin o Fanny så ringde min lilla systers kompis som går på 3:an till mig o undrade hur man lagar en blogg... Konsit!   Hon o hennes kompis skulle laga en då. Jag,Karin,Alva & Fanny laga först en i femman som hette: badhearday, men den tog vi bort efter några månader o lagade istället: jopoganget men före jul tog vi bort den så då lagade jag en engen: lelle-1 men jag skrev nästan aldrig så den försvann oxå...

Men den här kommer vara kvar länge!

så här ser vår simmhall ut!

Ja när jag for hemmifrån så höll mamma på att laga toskaka! Så jag kom på att den e väldigt god, så här kommer ett resept:

100g smör, 2 ägg, 1,5 dl strösocker, 1tsk bakpulver, 2dl mjöl & 0,5 dl mjölk

sätt ugnen på 175 grader,

smält smöret o låt svalna, vispa ägg o socker till en vit smet, vispa ner bakpulvret.

Häll på mjöl, mjölk o det smälta smöret, vispa till en jämn smet. Grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 min.


Till glasyren:

70g mandel spån, 100g smör,1dl strösocker, 2msk mjöl o2msk mjölk.

Lägga lla ingredienserna i en kastrull, sätt plattan på svag värme o rör om då o då varefter smöret smälter!

försiktit så inte smetan bräns.

Ta ut toska kakan ur ugnen

 o sätt på glasyren försiktit.grädda ytterligare 15-20 minuter tils kakan fått en gyllenbrun färg.


KLAR!!

Nu ska jag ner o eta!

// Linnea


Av nennlill - 21 april 2012 16:23

Hejj!


Efter att jag skrev senast så har det hänt en del.

Men alva,fanny,jasso och en jennifer berättade om Anden i glaset, fanny frågade vem som sitter bravid henne i klassen och det är en annan jennifer, och"anden svarade": Jennifer! Sen frågade de lite andra saker oxå! Men det var ingen av dem som flyttade glaset!!! Men sen skulle jag hem. Mamma, pappa & min lille bror var på match, min lille bror spelade fotboll. så jag o min lilla syster åt mat. efter det for jag o syrran till marknaden och kollade... det fanns inte så mycket och hon ville inte gå i affärer... Men vi köpte godis o nu e jag ganska sjuk i magen! Men när vi cyklade hem regnade det, vi blev helt dy blöta! kom just ur dushen. Har testat min nya bikini, den passar jätte bra o e skiit snygg!

över allt i går var det rea!

Försöker hitta några fina bilder...

så här ser min bikini ut bara att med vita band och smalare streck.

så råkade jag hitta några JÄTTE gulliga bilder på en viss kattras...


    jag skulle kunna sätta 100 bilder men det blir lite för mycket då...

// Nenne♥



Av nennlill - 21 april 2012 09:45

Hej vi har just vari o eta här vid alvas!

Det har varit skit kul! Nu sitter jag och karin här,

för de andra ska ha: anden i glaset!!!

Ush! men de ska först ställa till... men i går va jag ju till kokkola.

det var riktit kul! shoppade jätte mycket!

köpte ett par skor till sommaren, jätte snygga! 39,90!

en topp 14.95 3st bälten från hm 9.90 skiiit snygga!

En blå och vit randig bikini 20.80 Och en pajta för 4.95 som kostat typ 35 euro!

Jag kom till alvas kl 8! men de hade varit så snälla att de väntat på mig med att 

äta pizza! Fast jag hade redan ätit... Men efter det så tog jag, alva, fanny och jasso på oss 

våra onepiece. Fanny och jasso hade köpt lika dana i går på marknaden.

Så for vi och hyr film. det blev: she`s the man.

den var skiiit bra! men när vi kom tillbaks så var klockan halv 10...

så vi började först se på den 10...

sen blev jag jätte trött och fick lite ont i magen, hade ätit för mycket...

när jag somnade så började fanny, alva,jasso & jennifer se på skräck film.

nu på morgonen så låg vi och slöade en stund före vi gick upp.

// Linnea

Av nennlill - 19 april 2012 14:23

I morgon e det marknad, men jag kan inte fara för

jag ska till kokkola med familjen.

Så i morgon kommer det kanske inte ett inlägg... 

Men sen på kvällen så ska jag och sova över till allens!

Yeppie!!!  Allen du e bäst...

skulle jätte järna vila fara på marknad men det är bättre att shoppa i kokkola!

Så de får gå utan mig...

de kommer säkert köpa massa godis, fast inte Fanny.

Hon godis strejkar!

Och de kommer att fara i pomppa hus...

hehehe!

Får ännu vara ensam här men snart kommer resten hem!

så det här kommer vi antagligen storkna av i moron!...

Jag skulle skratta i hjäl mig om jag själv skulle hoppa och

plötsligt flyga ut! 

Men ja så vi får se om det kommer nåt i morgon.

//Linnea    

Av nennlill - 19 april 2012 12:56

Hej hej...


kom hem för en stund sen men har inte orkat skriva nåt.

I dag såg jag några sona här:

Vår!!! på väg!

nåja...

Men i kväll så e de nå loppis så jag, mamma & syrran ska dit o se.

I skolan så var det ett "prov" för de som ville, fast det var i gentligen en tävling.

Så, jag var med!

De va ganska svår men.

Så hade vi finska förhör & lite annat kul!   

Men jag ska börja laga läxorna snart och äta lite så int kommer det annars händ så myki...

När jag svängde in på min gata efter skolan så kom de ett tåg o så cyklade jag i kapp det

( försökte i alla fall )

// Jag 

PS. den där katten jag vill ha, rasen heter Birma inte burma!

Skrev fel...

   

Av nennlill - 18 april 2012 14:57

nu har jag just lagat färdigt en bild!

ni kommer få se den.

Jag försökte ladda upp!!! Men den kom inte!!!???

Åh vafö måste allting krångla i da???

Men nu har nu kanske oxå sett svanarna!? De kom för länge sen men

de skulle hinna flyga dit de kom från och tillbaka ännu för det ser inte ut att

bli vår på länge!...

!!!

  jag har typ försökt tusen ggr!

ååh!!!

Men sista timmen i dag hade vi gympa, vi skulle ha volleyboll igen men 

det blev Harry Potter brännboll i stället!

Efter det hade de som skulle med till stafettkarnevalen träningar.

Det var ganska tungt!

Snart har jag idrotsträningar!(stavningen)

Halleluja!

Hej hej

// nenne

Presentation


Hej jag är en tjej på 13 år som bloggar om vardagen & kompisar.Jag kommer från Finland men pratar svenska :)
följ gärna bloggen♥

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

ska jag laga en ny blogg eller stanna här?
 Stannaa!
 Byt den här sidan suger!
 Byt det skulle vara kul att läsa på en annan sida
 sluta att blogga
 annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

översätt bloggen

Gästbok! Skriv här!


Ovido - Quiz & Flashcards